24
Dec 12

101 Woonideeën / stand Woonbeurs 2012

Op de Woonbeurs 2012 in het RAI beursgebouw heb ik in samenwerking met stylist Marjolein Vonk voor het magazine 101 Woonideeën 2 grote wanden gedecoreerd (zo’n 6.00 x 3.00 m.) in de industriële en de serre kamer. Op basis van structuren en graffiti die Marjolein was tegengekomen in New York zijn deze schilderingen op doek gemaakt. Hieronder ook de set designer in actie, eerst bezig met de basis, dan het uiteindelijke resultaat.
Inspiratie foto’s onder de brug in New York en de uitwerking.


21
Nov 12

Sloggi campaign in Stop Motion

Voor Sloggi unlimited invisibles hebben we het campagne beeld gemaakt, zowel de hele set, vloer als alle props, de hele Production Design. Het resultaat is op de site van Sloggi te zien en in een stop motion TV-spot. Een fris ogend Duits avontuur met fotografe Toeps en stylist Hannah van Well. Toeps is o.a. actief als editor-in-chief van Fashionmilk. Ook met Charlene van Kasteren, inmiddels geen stagaire meer, maar afgestudeerd filmmaker. Let ook even op de stand ins (3e foto), waar set designers toch allemaal nog goed voor zijn.


08
Nov 12

Auping Royal

Na de succesvolle Auping Essentials Campagne ditmaal de luxere Auping Royal. Samenwerken met Studio Aandacht en Penique Productions uit Barcelona was fantastisch. De brons/goudfolie banen zijn aan elkaar getaped en dan opgeblazen; dit is de specialiteit van Penique. Een verbluffend resultaat, iets tussen een droom en sprookje in. De basis hebben we in de studio van Jaap Vliegenthart gemaakt, daarna zij de mannen van Penique gekomen met rollen plastic en kilometers tape on alles aan elkaar te plakken. Door lucht in de gigantische ‘ballon’ te blazen worden alle vormen tegen de wanden gefixeerd. En zie het resultaat hieronder.

TEAM
Studio Aandacht: Ben Lambers, Tatjana Quax, Titia Dane, Susanne Kennedy
Inflatable: Penique Productions
Photography: Jaap Vliegenthart
Set Design: Gloudy


29
May 12

Supertrash Set

Voor modemerk Supertrash hebben we voor de Spring/Summer 2012 campagne een set geschilderd in de limbo van studio Ernstige Zaken. Vanwege de te bruine huid van model Kim Feenstra nog een kleine opschudding; dit namelijk zou huidkanker promoten en opeens sprong iedereen erop, o.a. Algemeen Dagblad, #FF, Fashion Junk, I love Fashion News. Daar mag je je druk om maken, maar het is vooral een hele mooie serie geworden van fotograaf Klaas Jan Kliphuis. Styling door Roel Schagen. Om de foto’s groter te bekijken: Supertrash magazine. Eerst alle voorbereidingen met laser opzetten, dan een grote hoop tape… en uiteindelijk de eindbeelden.


14
May 12

Wehkamp Sets for commercials

Wehkamp.nl commercials en dan gelijk 2 achter elkaar; ‘Vandaag willen, morgen gaan‘ en ‘Voor de musthaves‘. Mijn taak als Production Designer waren; de sets maken, special effects verzorgen zoals; rook en vlammen, domino-effect camera’s, openspringende koffer en ervoor zorgen dat alles goed loopt en functioneert. Gefilmd in studio Angel op de Weisscam voor de digitale slowmotion. Een zeer arbeidsintensief proces, waarbij we vaak met 30 mensen op de set staan, ieder met zijn eigen taken en verantwoordelijkheden. Voor de paar seconden film die je uiteindelijk ziet zijn we met zo’n team toch een dikke week in de studio aan het filmen. Daarna wordt het gemonteerd en komt de muziek en de voiceover erbij.

commercials wehkamp 2012Director Marijke de Gruyter,
Interior styling: Judith Rasenberg
Styling: Richard Schreefel.
Set & Production Design: Gloudy